İNGİLİZCE EĞİTİM PROGRAMI
Bakırköy Açı Anadolu Lisesi’nde İngilizce derslerinde “Aktif Öğrenme Modeli” uygulanır. Aktif öğrenme; yaşam boyu öğrenmenin alt yapısı olup bu model ile öğrenme ortamlarında öğrencilerin öz denetim, öz güven, gruba ait olma, duyarlı olma ve başarabilme gibi becerileri kazanmaları sağlanır. Yeni bir dil, dünyaya açılan yeni bir penceredir. Farklı bir dil ile tanışmak, öğrencilerin düşünce evrenlerine katkıda bulunurken bakış açılarının olumlu yönde gelişmesini sağlar. Yeni bir dili en doğru şekliyle kullanan bireyler yetiştirmek için de etkili bir eğitim modeline ihtiyaç vardır. Öğrencilerimizde sadece dil bilmenin değil, dili kullanmanın farkındalığını oluşturmaktayız. Eğitimlerimizin sonucunda öğrencilerimiz; eğlenceli, eğitici ve pratiğe dayalı etkinlikler ile İngilizce’yi hem öğrenmiş hem de sevmiş olurlar.
İngilizce Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
• Dönem sonu yapılan cat ve pet sınavları ile öğrencilerin İngilizce dil becerileri test edilir. Sınav sonucunda, öğrencilerin tespit edilen eksiklikleri ağustos ayındaki oryantasyon döneminde tamamlatılır ve öğrenciler akademik yıla hazır hâle gelir.
• Cambrdige Revision Test akademik yıl boyunca tüm öğrencilerin İngilizce ders başarıları ve gelişimleri takip edilir. Bu testlerde öğrencilerin hangi hedef kazanımlarda yetkin oldukları raporlanır.
• Cambridge University Language Assessment ile uluslararası standartlarda dil ölçümü aracı olan Pre, FCE ve IELTS sınavları sayesinde, öğrencilerin başarısı tarafsız bir kurum tarafından da tespit edilir.
ALMANCA EĞİTİM PROGRAMI
Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunca 19/01/2018 tarih ve 41 sayılı karar ile yayımlanan güncel Ortaöğretim Almanca Dersi Programı, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 2. fıkrasında açıklanan Türk milli eğitiminin amaçları ile temel ilkelerine göre yeniden düzenlenmiştir.
Bu müfredat ile öğrencilerin;
a) Yabancı dil öğrenmenin önemi,
b) Hedef dilde dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerileri,
c) Edinilen hedef dilde kelime dağarcığının genişletilmesi,
d) Hedef dilde gençler ve yetişkinlerle görüş alışverişinde bulunulması ve fikir alışverişi,
e) Kendi fikir ve duygularını ifade etme,
f) Diğer insanların hayatlarını, düşünce tarzlarını, kültürlerini ve kendi kültürel değerlerini başkalarına aktarmak,
g) Hedef dili ülkesindeki günlük hayatında çok yoğun kullanılması,
h) Kendi ülkesinde yabancılara yardım etmek,
i) Dünyayı anlamak için eleştirel okuma, yazma ve düşünme,
j) Kendi ülkesinde ve küresel dünyada sosyal, ekonomik ve kültürel olarak aktif olmak,
k) Diğer firmaların yazılı, sözlü ve görsel ürünlerini kullanmak, kültürel farklılıkları anlamak ve farklılıklara saygı duymak, hoşgörülü ve duyarlı kişiler olmak,
l) Teknoloji ile aktif ve etkili bir şekilde ilgilenmek, teknolojinin yardımıyla öğrenme yeteneği bilgi teknolojisi geliştirmek, kazanımlarını edinmeleri amaçlanmıştır.
Dil Seviyeleri Ortak Referans Düzeyleri
A: Temel Dil Kullanımı Seviyesi A1 + A2
B: Bağımsız Dil Kullanımı Seviyesi B1 + B2
C: Yetkin Dil Kullanımı Seviyesi C1 + C2
Temel Dil Seviyesi – A1 ile A2 Hedef ve Kazanımları
A1: Tanıdık, günlük ifadeleri ve çok temel ifadeleri anlayabilir ve bunları belirli ihtiyaçları karşılamaya yönelik olarak kullanır.
Kendini ve başkalarını tanıtabilir ve diğer insanlara, onları tanımaya yönelik sorular sorabilir. Örneğin bu kişilerin nerede yaşadıklarını, ne tür insanlar tanıdıklarını veya nelere sahip olduklarını, kendilerine sorulan bu tür soruları yanıtlayabilir. Yüz yüze görüştükleri kişiler yavaş, anlaşılır ve yardımcı olmaya hazır bir tutumla konuştuklarında, onlarla basit bir şekilde iletişim kurabilirler veya konuşmaya hazırdırlar.
A2: Kişi ve aile, alışveriş, çalışma hayatı ve yakın çevresi gibi alanlarla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlar. Kolay ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren tanıdık ve bilinen konularla ilgili olarak basit ve rutin durumlarda iletişim kurabilir.
Basit dil araçları ile kendi kökenini ve eğitim durumunu, doğal çevresini, temel gereksinimleri ile ilgili nesne ve eşyaları anlatabilir.